معاون امور مناطق حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران گفت: استفاده از اسکوتر و دوچرخه در بحث کاهش آلودگی هوای پایتخت موثر است و باید این موضوع مهم را در بین شهروندان نهادینه و ترویج کنیم.

دوچرخه سواری

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی گلشنی گفت: در حوزه حمل و نقل همگانی سه موضوع را باید مورد توجه قرار دهیم برای اینکه بتوانیم سرویس دهی مناسب تری به همه شهروندان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: تامین ناوگان حمل و نقل همگانی در حوزه مترو، اتوبوس و تاکسی باید صورت گیرد که شهرداری تهران طی چند سال گذشته تلاش زیادی در این خصوص انجام داده تا کاستی‌هایی که طی چند سال قبل‌ برای شهروندان بوجود آمده را جبران کند.

به گفته وی، تامین این ناوگان چه در بخش تولید داخلی و چه از طریق کشورهای خارجی بسیار زمانبر است اما به نقطه‌ای رسیدیم که این ناوگان بتدریج به شهر تهران اضافه می‌شود شاید بتوانیم امیدوار باشیم که در پایان سال ۱۴۰۴ این ناوگان به حد قابل قبولی برسد.

معاون امور مناطق حمل و نقل ترافیکی شهرداری تهران گفت: بخش دوم مدیریت برای یکپارچه سازی و ارتباط دادن بین شرکت واحد اتوبوسرانی و سازمان تاکسیرانی است و با توجه به شرایطی که در منطقه یک وجود دارد که تقریبا جزو مناطق آلوده تهران محسوب می‌شود بحث استفاده از وسایل حمل و نقل پاک است.

به گفته وی، انجام سفرهای شهری به صورت پیاده تا ۸ دقیقه قابل قبول است ولی استفاده از اسکوتر برقی و یا دوچرخه در این مسافت‌ها به عنوان یک وسیله حمل و نقل پاک از سوی شهروندان، در بحث کاهش آلودگی هوا هم موثر است.

مهدی گلشنی همچنین یادآور شد: بخش سوم بحث توسعه کمی و کیفی زیرساخت‌هاست به عنوان نمونه توسعه خطوط مترو، خطوط بی آر تی که باید توجه به کیفی سازی این موضوع را هم مد نظر داشته باشیم.

کد خبر 890662
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha